www.F3B.eu

SANWA SD10

18.04.2012 12:44

SANWA SD10

Po sezóně 2011 jsem svou Futabu T12FG dal z domu, takže nastal po dlouhé době prostor pro přemýšlení. Na sklonku léta mi z Číny přišla Turnigy 9X za nádherných  54 USD  s několika RX v ceně kolem 10USD, takže na poletování s EPP jsem měl rádio více než dostačující. V zimě jsem do něj nechal nahrát nový firmware, se kterým se z rádia stal naprosto dokonalý strojek s netušenými možnostmi! Dokonce jsem měl nutkání jej osadit VF modulem Jeti a vyzkoušet ho v F3B modelu. Chápu, že spoustu čtenářů nyní může pochybovat o mém duševním zdraví, ale věřte že kdybyste si osahali možnosti vysílače Turnigy, napadlo by Vás to také! Naprosto volné možnosti programování a přiřazení ovladačů a přepínačů umožňuje naprogramování libovolného modelu. Mechanické zpracování nekomentuji, ale upozorňuji že patří k lepšímu průměru a až se soudruzi naučí pájet kablíky bez studených spojů, nebude to mít chybu J  Rozhodně tento vysílač doporučuji všem, kteří se chystají na dospělé modely větroňů a neví jak na to, aby je to příliš nestálo. Pokud někdo namítá, že spolehlivost bude pochybná, tak si dovolím nesouhlasit! Ještě před pár lety jsme laborovali s 35MHz soupravami renomovaných výrobců, aby nám v celouhlíkových modelech alespoň „trochu“ fungovaly :-)  Bylo jedno jestli to byla Futaba, Graupner či Multiplex, éra stejně padala jako švestky :-) Myslím si pochopitelně, že by se toto rádio mělo doplnit o značkový VF modul a RX. Tolik o Turnigy, kterou si určitě nechám a i nadále budu využívat pro létání s gumáky a všemi možnými hračkami sám nebo se svými dětmi.

Po šokujícím zjištění, co vše možné i nemožné dokáže vysílač za 50 dolarů mi cena 1-2000 USD za novou aparaturu pro soutěžní létání přišla jako ABSOLUTNÍ NEHORÁZNOST! Vzhledem k tomu, že jsem v posledních letech v mírném soutěžním útlumu, začal jsem hledat nějaké rozumné řešení mé otázky. Chtěl jsem kvalitní RC soupravu s programovým vybavením vhodným pro F3B za dobrou cenu. Jedinou výjimkou by mohl být nový palcový vysílač od Jeti. Tato společnost se však rozhodla, že nová rádia budou pouhou chimérou a lákadlem na dalších 10 let. Definitivně jsem na ně zanevřel! Po několika dnech na webu bylo rozhodnuto, u Linndingera jsem objednal Sanwu SD10. V setu s 10ti kanálovým RX vychází na velmi dobrou cenu i v Evropě a podle podkladů měla všechna nastavení soutěžního modelu zvládnout. Největší evropský E-shop opět zafungoval na výbornou a balík mi byl doručen za 6 dnů! Mnoho našich internetových obchodů se opravdu má stále co učit. Každá dodávka od nich byla 100%. Nebudu se rozepisovat o subjektivních pocitech z vysílače. Provedení  je výborné až chvalitebné. Myslím, že přímo koresponduje s cenou. Berte v úvahu, že jsem 11 let létal s Futabou 9Z, MZ14, 12FG a jsem z nich poněkud rozmazlený. Řekl bych, že popis shrnu do dvou slov, MÁM Z NÍ VELKOU RADOST :-)  Co mi přijde jako velmi důležité, je luxusně precizní provedení vnitřního zapojení, přesné křížové ovladače uložené v kuličkových ložiskách, kvalitní přepínače, inteligentně posunutá anténa 10 cm od pokoveného těla rádia, nízká hmotnost TX a nádherně provedený plnohodnotný RX malých rozměrů. Napájení je navrženo na 6xNiMh, nebo 2xLiPol. Nyní ale k tomu nejdůležitějšímu, programovému vybavení. Moje Roxy F3B je nyní naprogramovaná přesně tak jak jsem chtěl. Vysílač obsahuje 5 kompletních letových režimů: start, stoupání, termika, vzdálenost a rychlost. V průběhu startu mám na plynovém kniplu změnu zakřivení odtokovky od cca 15 stupňů do 8mi. Ve všech režimech jsou separátně nastaveny výchylky, diferenciace křidélek, mixy a jejich velikost, krok trimování výškovky , směrovky, křidélek a odtokové hrany křídla. Umožňuje nastavení čtyř i šestiservového křídla. V podstatě veškeré funkce lze přiřadit k lilbovolnému spínači, kniplu, či ovladači. Nicméně jak jsem prezentoval vždy za posledních 10 let, jiné spínače než na letové režimy a stopky na soutěžním modelu nepoužívám a jsou dle mého soudu zbytečné. Pokud lze vše přiřadit k letovému režimu, je to naprosto dostačující. Pro všechny režimy se společně nastavují pouze neutrály, velikosti a limit výchylek jednotlivých serv, vše ostatní jde separé. Vysílač má několik stopek, já však používám pouze klasické a provozní čas. Nebudu se dlouze rozepisovat o funkcích rádia, protože stejně bych se nezavděčil každému. Důležité je, že tato souprava je v současné době NEJDOSTUPNĚJŠÍ značkový výrobek, vhodný pro soutěžní modely kategorie F3B (pochopitelně že i F3F a F3J) Jak se mi SANWA SD 10 osvědčí  ukáže až čas a já doufám, že naleznu chvilku abych se s vámi podělil o své zkušenosti. Je to prostě sakra hodně muziky za rozumné množství peněz!

Níže pár fotografií a porovnání RX s Futabou 149 DP

 

letu zdarec

pavel..................

Níže seznam funkcí převzatý z webu výrobce

General System Features:

• 10-Channel Digital Proportional Computer Radio with Advanced Programming
• Designed for Competition Fixed Wing, Sailplane and Helicopters
• 2.4GHz FHSS-3 / FHSS-1 Technology (Selectable)
• Includes Full-Range RX700 (92674) 7-Channel 2.4GHz FHSS-1 Receiver
• Compatible with Airtronics 2.4GHz FHSS-3 and FHSS-1 Aircraft Receivers
• 6 Cell 1500mAH Rechargeable Ni-MH Transmitter Battery
• Direct Model Select
• Programmable Custom Menu
• Easy-to-Read LCD Display with LCD-Only Display Switch
• Simple Wing and Model Templates
• Servo Reversing, Centering, End Point Adjustments, and Limits
• Six Digital Trim Switches
• 3-Axis Triple Rates and Bi-Directional Exponential
• 3-Position Programmable Switches
• 2 Programmable Side Levers and Programmable Dial Knob
• Optional 'Stiff' Control Springs to Fine-Tune Control Stick Feel
• Optional Throttle Stick Stops to Limit Control Stick Travel
• User Naming, Model Naming and Model Select
• FHSS-1 and FHSS-3 Selection
• Low-Power Range Check Mode
• 10-Channel Programmable Fail Safe (FHSS-3 Only / 4 -Channel Fail Safe with FHSS-1 Receivers)
• Adjustable Receiver Battery Fail Safe Voltage
• Trainer System
• User-Selectable Modes
• Programmable Channel Assignments
• Stick Switch Functions
• Stop Watch, Rhythm, System, and Integral Timers
• 20 Model Memory with Data Copy, Reset, and Transfer
• Add-On Memory Expansion Card and PC Connectivity

Common Programming Features:

• Servo Monitor
• Stick Monitor
• Aileron/Elevator/Rudder Triple Rates
• Aileron/Elevator/Rudder Bi-Directional Exponential
• Channel Delay
• Digital Trims
• Trim Step Resolution
• Trim Authority
• Variable Resistance Lever Assign
• 5 Flight Modes
• Flight Mode Copy, Delay, and Naming
• 9-Point Throttle Curve
• Throttle Hold
• Throttle Cut
• Idle Down
• Aileron Differential
• Aileron/Elevator/Rudder Offset
• Cross-Trim
• 2 Programmable Snap Rolls
• 10 Programmable Mixes
• 5 Compensation Mixes with 9-Point Curves

Sailplane-Specific Programming Features:

• Six Servo Wing Capability
• Landing Override Mode
• Aileron Differential
• Landing Differential
• Landing Flap Freeze Point
• Landing Crow
• Camber and Camber Point
• Cross-Trim
• 11 Programmable Mixes
• Advanced Swashplate Control
• Throttle Cut
• 7-Point Hovering Throttle
• 7-Point Hovering Pitch
• Aileron/Elevator/Rudder Offset
• 3 Gyro Gains
• 3 Governors
• 3 Programmable Mixes Plus Revo Mixing

 

Vyhledávání

Kontakt

Pavel Marek Libeňský modelářský klub Praha 8

www.F3B.eu  www.F3G.eu

Nyní mé domény :-)