www.F3B.eu

FrSky X-LITE PRO

13.10.2020 05:32

No konečně! FrSky X-LITE PRO

Vždy jsem trošičku ulítával na zkoušení nových a nových RC systémů. Poslední mé veliké testování proběhlo v roce 2016 a 2017, což už jsou včetně letošní sezóny čtyři roky! Z poslední mé akce jsem si odnesl dvě věci. Za prvé velkou díru ve šrajtofli a za druhé rozplynuté iluze o rádoby TOP výrobcích (kteří v testech absolutně propadly). Připomínám, že článek je zde stále vyvěšený. Každopádně v té době v testech byl i vysílač Taranis od Fr Sky. Tento měl přenos signálu ze všech zdaleka nejlepší (nejrychlejší a pocitově nejpevnější). Vysílač jsem však následně dal pryč. Stále jsem měl nějakou averzi vůči té jeho krabici, kterou číňan normálně ukradl JR Propo (pouze předpokládám, možná si koupili licenci...a částečně na tom postavil svůj famózní byznys. JR Propo mezi tím krachlo. Takže jsem si říkal, že by bylo fajn VF díl strčit do nějaké chytré krabičky a řídit tim velký letadýlka. No nakonec to udělal FrSky sám a vytvořil nádherný mini vysílač do kapsy X-Lite Pro. To rádio nemá z hlediska hardware chybu. Stejně tak přenos systému ACCESS mi celou sezónu fungoval perfektně. Vysílač jsem používal při lítání pro legraci na závodech kategorie F5J s celouhlíkovém modelem COBRA. Přišlo mi prostě šílené létat se 4 metrovým modelem o hmotnosti 1150g a řídit ho vysílačem JR 28X co váží 1250g! Toto je pochopitelně legrace, ale upřímně řečeno je maličký a lehký vysílač pro tuto kategorii naprosto optimální. Při tréningu běhám po poli a házím model z ruky bez motoru a to je pak nízká váha vysílače hodně znát. To co je podle mě u tohoto rádia ale velice špatné, je ten geniální systém OPEN TX. Možná se Vám poslední věta nezdá, ale pokud ji vysvětlím tak jistě pochopíte. Netušené možnosti systému jsou prostě božské a jedinečné, nicméně pro složitější soutěžní modely trošku krkolomné. Nebavím se o tom, zda se v systému dá model naprogramovat, to pochopitelně lze a to velice luxusně! Nicméně už ve chvíli, kdy si uvědomíme že model musíme nastavovat pro více letových režimů, tak to začíná být oříšek. Třeba fakt, že pro každý letový režim máte odlišnou výchylku, poměr mixu, neutrál. Jasně že to jde, ale čert aby se v tom potom vyznal. Jak říkám, na F5J (což je vlastně asi špičková kategorie co do techniky) je tento vysílač NAPROSTO dostatečný a plně vyhovující! Já na něm pro tento model mám nastaveny 4 letové režimy a vše je stále přehledné a bez problému. Toto bezezbytku platí i pro kategorie F3F, F3K…… no ale na F3Béčku mám standardně nastaveno letových režimů 12, které se liší někdy sice málo, ale liší. Jistě by se také dali ořezat na 10. Používám: start na navijáku 1.fáze, start na navijáku 2. fáze, start na navijáku vystřelení, termika, vzdálenost, rychlost…..těchto šest fází mám rozdvojeno pro lehký a těžký eroplán, celkem tedy 12. Řešením u tohoto nového vysílače je používat několik pamětí modelu pro ten samý, pouze jinak naložený model.

Vysílač je prostě vyhovující pro 97% modelů, včetně těch celouhlíkových. Mě fungoval celou sezónu bez jediné chyby. Uvidím, jestli ho někdy strčím do F3B stíhačky

 

……………….pavel

 

Vyhledávání

Kontakt

Pavel Marek Libeňský modelářský klub Praha 8

www.F3B.eu  www.F3G.eu

Nyní mé domény :-)