www.F3B.eu

Digitální váha pro určování těžiště

03.05.2019 05:22

Jestli mě za poslední roky něco na letadýlka opravdu nadchlo, je to právě toto zázračné zařízeníčko! Konečně jsem se u všech svých modelů dozvěděl realitu. Změny těžiště v průběhu nakládání závaží můžou být značné a je dobře vědět jak a kdy je potřeba je kompenzovat! Ta hračka je prostě a jednoduše zázrak a já moc děkuju Marceli Králíkovi za její rychlé dodání! Pochopitelně obdobný výrobek dnes dodává řada výrobců, ale od Marcela mi to přišlo nejblíže (i když ze Zlína na Kokořín je to skoro 400 km :-)

Rozdíly v určení těžiště se pohybují v řádu desetin mm a jediné v čem může být trošku problém, je celková pružnost konstrukce váhy. Při modelu naloženém na 3,5 kg se přeci jenom už trošku prohne.

Každopádně výsledná měření mám nyní o deset řádů přesnější než do dnešního dne. Balancovat totiž s modelem na šroubováku v dílně 2x3,5 metru je prostě na houby.  

Vyhledávání

Kontakt

Pavel Marek Libeňský modelářský klub Praha 8

www.F3B.eu  www.F3G.eu

Nyní mé domény :-)