www.F3B.eu

TANGA F3B ... ještě preciznější než Precious !!!

09.04.2009 20:19

 

    Na dnešek jsem měl naplánováno nafocení mého nového stroje na rok 2009 z dílny Bretamodel . Pri ranní kávě tak nejak jukám na staré známé weby, které nemění svou tvář a jejichž provozovatelé již občas bojují se svou leností něco dopňovat. Jestě v polospánku klikám na Lomcovák a jediné co mě napadlo je, že se mi nejak zaviroval prohližeč ???? Kliknu obnovit stránku a stejný výsledek ! Pak mi to seplo, Roman se probudil ze zimního spánku a obrodil stařičký a spuchřelý Lomcovák ! Neskutečné! A co mě teprve dostalo, tak me o 30 hodin předběhl s mým nápadem on line stavby nového modelu Tanga ! Musím říci, že bych nechtěl být novinářem, který si chystá nějaký úlovek a někdo druhý udělá to samé o fousíček dříve :-) Ve finále mě to dost pobavilo a vlastně jsem rád, že se něco děje a Roman definitivně neutekl od letadélek na běžky a kolo......

Mnoho totek v mé FOTOGALERII !

Nebo příjemnější na prohlížení na rajčeti


    Když jsem před nekolika lety tak nějak přesedlal na vrtulníky, měl jsem z toho perfektní pocit. Stále jsem se učil něco nového,stavba, seřízení i létání byla pro mne země neprobádaná. Po třech letech mi heli vyrostly z průměru rotoru 60 na 160cm, váha z 0,5 na 5,5 kg a výkon motoru z 0,3 na 3 kW......mé létání se otočilo vzhuru nohama a s tou pětikilovou mašinou, jsem byl schopen poletovat a rotorem skoro sekat trávu v invertu, couvat atd.......a to byla konečná. Skoro ze dne na den mi seplo, že to vlastně nikam moc nevede. Oprášil jsem eftřibéčka a veškeré helikoptéry jsem prodal. Ono to všechno co se točí  kolem těchle větrůňků, má opravdu něco do sebe.........:-)

    Každopádně Tanga dnes večer začínám osazovat. Vzhledem k tomu, že jsem je vpodstatě pořídil jako záložní model k Lady 2 tak bych ani příliš nemusel spěchat, ale už kvůli tomu, abych držel krok s Romanem je musim dokončit co nejdříve! :-) a o tom to všechno je! Vzájemně se hecovat a nejak celý ten kolotoč popostrkovat kupředu!

    Osazení bude v mém případě standardní, tzn do krovek přijdou placaté Hitec HS-125...analogová spotřební serva a do trupu se ještě uvidí. Z USA mám opět objednané špičkové superrychlé Futaby pro ovládání vrtulky u helin, digitální  9257....ale začínám mít dojem, že se mi tam vejdou velice na těsno, nehledě na to, že termín dodání asi nebude úplně podle mých představ. Takže mám krapátko nutkání, použít nějakou hooodně levnou vychytávku.....možná z řad určených pro heli....necham se překvapit :-) Problém mi ovšem nastavá u RX! Mé špičkové přijímače Futaby 5014 G3 asi mají smůlu. Během pár minut jeden podrobím rozborce a pokusu o napasování do titěrného trupíku bez krabičky, případně ve smršťovačce:-).....

    Krátce k eroplánu. Model je dodávan NAPROSTO dokonale dokončený. Protože jsem tři roky vyráběl kompozitová házedla, koukám vždy po detailech, se kterými mají výrobci problémy  (no a já obvzlášt ) ....dělicí roviny,symetrické přechody,futra se špatnou tolerancí....a mnoho dalších drobností, kvůli kterým jsem se na výrobu vykašlal :-) Tanga jsou vyrobena na 100 % ! Nechápu jak je něco takového vůbec možné a za 1350 Euro je to vlastně ještě láce! Žádné místečko s propadlým potahem, nic nikde nevystupuje v lomu světla na povrchu křídel! S takovým skvostem je normálně snad škoda létat!

Pokračování příště.......

pavel

 

 

Vyhledávání

Kontakt

Pavel Marek Libeňský modelářský klub Praha 8

www.F3B.eu  www.F3G.eu

Nyní mé domény :-)