www.F3B.eu

Jednou ráno ....... aneb prozření po 10 ti letech :-)

18.12.2012 05:26

Po poslední diskuzi v Poříčí se mi v hlavě usadil červíček a začal hlodat. To že model F3B seřizuji pro každý letový režim zvlášť je samozřejmostí (bavím se o fázích letu). Posledních cca 7 až 10 let je mnoho pilotů, kteří používali a používají na každou letovou úlohu zvláštní paměť modelu. Je to smutné, ale nikdy jsem nad tím nějak zásadně nepřemýšlel a bral jsem toto spíše jako východisko z nouze vycházející z nedostatku plnohodnotných letových režimů ve vysílači. Upřímně mi to vždy přišlo jako šílenost, před každým soutěžním letem přepínat paměť modelu. Bylo to také dáno způsobem nahlížení na tuto otázku. Já osobně jsem dlouho létal na čtyři letové režimy, kdy jsme na vystřelení při startu používali režim "rychlost". Nicméně před pár dny jsem se opravdu jedno ráno probudil (nebo spíš ještě noc, 3:15) a pochopil jsem to. Výraz pro každou úlohu je prostě zavádějící! Správně by mělo být označení, PRO KAŽDÉ ZATÍŽENÍ MODELU! Dává to 100% smysl a je opravdu naprosto logické, že pro každé zatížení bude základní seřízení modelu rozdílné. Model, který má o 60% větší hmotnost, se přeci MUSÍ chovat odlišně!

Takže mě pro nadcházející sezónu čekají příjemné hodiny na letišti, kdy pro mě každý let bude opět novým zážitkem a zemí neprobádanou ........

 

letu zdarec.....pavel

 

Vyhledávání

Kontakt

Pavel Marek Libeňský modelářský klub Praha 8

www.F3B.eu  www.F3G.eu

Nyní mé domény :-)