www.F3B.eu

DS-14 uživatelská minirecenze

11.08.2014 20:04

Aha? Koukám, že je to 10 měsíců od mého posledního příspěvku na tento web….

JETI DS-14 – jednoduše geniální

Během roku 2012 jsem zahlédl nějaké první fotky palcového vysílače Jeti DS-16. Moc se mi nechtělo věřit, že celou tu šílenost, která se točí kolem vývoje nových vysílačů, budou v Jeti schopni dát. Já jsem prostě dlouho měl společnost Jeti zafixovanou jako výrobce RX Jeti 5, přijímače staženého v barevné smršťovačce, který mi ani ve snu nesměl do mých RC házedel. Když se řešily první studie vysílačů Jeti na internetu, lehce jsem se usmíval a NEVĚŘIL! Každopádně já osobně jsem si po mnohaleté anabázi se soupravami Graupner, Futaba, JR, Sanwa udělal prázdniny s vysílačem Graupner/SJ mx-20 Hott s velice jednoduše a levně řešenou telemetrií. Jejich čidla jsou opravdu cenově velice zajímavá! Vzhledem k tomu, že jsem byl více než spokojen se spolehlivostí celého systému Hott, neměl jsem důvod od něj ustupovat. Uplynulý rok jsem se poměrně hodně věnoval multikoptérám všeho druhu a focení z nich. Můj hexakopter od německého výrobce Hi Systems měl kompletní telemetrii propojenou s vysílačem mx-20 tak sofistikovaně, že ani nejmodernější systémy dnes to samé neumí. To co bylo pochopitelně ale omezující, byla velikost displeje u tohoto vysílače. Když se před několika měsíci objevil nový typ Graupner/SJ  MZ-24 s přehledným dotykovým displejem, tak nedbaje tragických zkušeností se soupravou Futaba MZ-14 a jejím barevným displejem, jsem si tento vysílač objednal……..nyní bych se mohl začít rozepisovat, co následovalo v průběhu toho měsíce, co jsem tento vysílač měl, ale napíši pouze jediné….už je zpět v kufru a čeká na svého majitele. Programově velice nadstandardně vybavený s ohledem na cenovku, uživatelsky pro mě nevyhovující.                            

Minulé úterý jsem si tedy koupil výrobek s nápisem Made in Czech Republic, výrobek jehož kvalita je podle mě v podstatě neopakovatelná a neokopírovatelná, výrobek který je podle mého dokonalý svým zpracováním a řekl bych i koncepcí, vysílač JETI DS-14 jenž má nastavenou prodejní cenu přesně podle hesla…hodně muziky za relativně málo peněz. Programové funkce jsou proti řadě DC ořezané naprosto minimálně a pro 99,9% nesoutěžních pilotů (asi i soutěžních mimo F3B) stačí tak jak je v základu. Pro F3B je potřeba zainvestovat cca 35Eur na dokoupení některých funkcí. Alfa a omega všeho je zvýšení počtu letových režimů na 6 (v základu jsou pouze 3). Vše další již NENÍ nutné…..ale příjemné rozhodně ano J . Říkáte si, to bych mohl použít…možná i tohle…a ještě drobnost…a snad ještě tohle…no a jste na objednávce za 100Eček raz dva…..dokonale vymyšlené, geniální, zde obchodní marketing v Jeti zabodoval. V základu je k vysílači přikládán nákup SW za 50Eur gratis (ovšem při objednávce v hodnotě minimálně 80Eur)

Mechanické zpracování je totožné s řadou DC. Jediný mechanický rozdíl je v konstrukci křížových ovladačů, jejichž mechanické části jsou u řady DS  plastové…….ovšem v jakém jiném TOP vysílači ne že? Celý nosný rám vysílače je frézován z Al slitiny a vrchní i spodní panel jsou z Al plechu, tedy shodně jako u dražší verze DS-16. Dovolím si subjektivní názor, design vnějšího barevného provedení celého vysílače mi přijde ještě decentnější a solidnější než u řady DC/DS – 16. Pokud se ptáte na provedení, tak pro mě 100%. Nenašel jsem nic, absolutně nic! Žádný otřep, nepřesnost, špatné spasování. Nechápu jak je toto vůbec možné! Skvělá práce prostě!

Jsem v podstatě bytostně závislý na držení rádia v ruce a řízení palci, v posledních letech bez řemene na krku, proto je pro mě kvalita úchopu velice důležitá. Díky velice dobře navrženým gumovým úchytům na boční a spodní  straně je toto famózně příjemné! Tloušťka těla 40 mm pohodlí rovněž napomáhá. Ergonomické rozložení přepínačů je naprosto bez připomínek. Hlavní ovládací prvek-3D kolečko plus dvě tlačítka-perfektně funkční, dobře umístěné. Nastavování celého systému je až děsivě rychlé! Reakce jsou okamžité. Čitelnost displeje výborná, rozlišení rovněž a podsvícení velice dobře zvolené! Vše v uživatelském rozhraní lze nastavit tak, aby pro Vás bylo programování co možná nejpříjemnější a nejrychlejší. Úprava tohoto trvá cca 10 sekund! U vysílače DS-14 není výkonnostní rozdíl proti ostatním 20%, ale troufám si tvrdit že 200% ve funkčnosti celého systému v provázání se způsobem a rychlostí programování! Věřte, že mi rukama prošlo mnoho aparatur, od roku 1990 co jsem začal aktivněji létat soutěžní větroně F3B cca 13 typů vysílačů. Na všech jsem F3B éčko nastavil, s větším či menším úspěchem, ale u JETI to je prostě největší paráda. Vysílač přímo vybízí k dokonalému odladění všeho! Jistěže například souprava Futaba MZ14 na tom z hlediska variability mixování a nastavování funkcí byla stejně a možná i lépe, ale proboha k čemu je to platné když na jedno nabití fungovala 1,5 hodiny a její displej byl na sluníčku nepoužitelný? Navíc za 2500 Eur! Pokud si člověk nechodí zalétat jenom za barák s gumákem, tak je NEJDŮLEŽITĚJŠÍ výkon versus praktičnost! V tomto udělali v Jeti podle mě absolutní průlom. Hluboce, opravdu hluboce smekám.

Myslím, že vysílače Jeti ještě teprve díru do světa udělají, tedy pokud vývojáři budou stále usilovně pracovat na zlepšeních a inovacích. Pocit, že se o Vás někdo u výrobce stará a má zájem udělat vše pro příjemné chvíle s vaším koníčkem je nesmírně důležitý! Myslím, že pokud z Jeti každý měsíc nebo dva přijdou s dalším rozšířením, které mi udělá radost, jistě rád budu pravidelně klikat na PayPal tlačítko……..

 

Výčet pro mě pozitivně zázračných vlastností-vše je smícháno jak mi přišlo na mysl

Nabíjeni je indikováno na displeji včetně dodané kapacity, vysílač lze používat například pro ladění modelu a při tom dobíjet

Nabití prostřednictvím adaptéru trvá pouze cca 2 hodiny-famózní výsledek

Žádná TX anténa-velice praktické

Gumové nožičky pro postavení na stůl na výšku, navíc pod mírným úhlem-vše je vyvážené

Dokonale tuhá konstrukce, nic nevrže, blok displeje je sice v plastu, ale dokonale pevný, lze za něj vysílač brát do ruky

Rychlé programování pomocí 3D a dvou sousedních tlačítek

Skvělý podsvícený displej

Kvalitní reproduktor-veškeré hlášení je dobře srozumitelné

Uživatelské nastavení zobrazení domovských displejů podle potřeby

Volné mechanické umístění přepínačů, lze přemístit cokoliv kamkoliv                 

Dokonalé a SAMOSTATNÉ nahrání aktualizace-odladěno na jedničku!

Blbuvzdorné párování s přijímači

Rychlá volba modelu při zapnutí-na tři kliknutí-na F3B jedinečná funkce, snad jen Sanwa byla ještě rychlejší

Nekonečně dlouhá provozní doba na jedno nabití

Zobrazení vyčerpané kapacity akumulátoru vysílače

Velice dobře srozumitelné hlasové hlášení telemetrie a stopek

Neskutečně precizní provedení vnitřku, vnějšku….všeho!!!!

Perfektní vyvážení při zavěšení na popruh

 

Výčet pro mě negativnějších  vlastností-vše je smícháno jak mi přišlo na mysl

Vysoká hmotnost vysílače-létat v kuse 30 minut na kopci je docela nepohodlné-nepoužívám popruh

Podivný průběh pružin křížových ovladačů, podle vychýlení mění odpor který pružina klade na prsty – asi si zvyknu

3D kolečko bych chtěl s ostrými zoubky, jako má Futaba 12 FG – toto ale není zásadní i tak to pěkně frčí

 

Letu zdar

 

pavel

 

 

 

 

 

Vyhledávání

Kontakt

Pavel Marek Libeňský modelářský klub Praha 8

www.F3B.eu  www.F3G.eu

Nyní mé domény :-)